technologische ontwikkelingenWe leven in een tijdperk van voortdurende technologische vooruitgang. Voor bedrijven is het cruciaal om zich aan te passen aan deze nieuwe trends, om zo concurrentie voor te zijn en voordeel te behouden. Echter kan het soms lastig zijn om bij te houden wat voor nieuwe technologieën er allemaal zijn. Daarom hebben we in deze blog drie technologische ontwikkelingen op een rijtje gezet die voor elk bedrijf het overwegen waard zijn. 

 

1. Cybersecurity maatregelen voor gegevensbescherming

In een tijd waarin digitale gegevens van onschatbare waarde zijn, is het van groot belang dat bedrijven proactief bezig zijn met cybersecurity. Het implementeren van maatregelen is niet alleen een reactie op toenemende cyberbedreigingen, maar het is ook een essentieel onderdeel van bedrijfsvoering in de huidige digitale wereld. Om gegevens juist te beschermen is een meerlagige aanpak nodig. Zo kunnen geavanceerde firewalls en intrusion detection / prevention systemen gebruikt worden om ongeautoriseerde toegang te voorkomen. Daarnaast is het essentieel om regelmatig gegevensback-ups te maken en software systemen up-to-date te houden. Als laatste moet het persoon ook bewust gemaakt worden van de cyber security maatregelen en hoe ze eraan bij kunnen dragen. Menselijke fouten zijn tenslotte vaak de zwakste schakel.

 

2. Cleanrooms voor geavanceerde productieprocessen

Binnen bedrijven is het gebruik van cleanrooms de laatste jaren flink gestegen. Zoals de naam al doet luiden, is een cleanroom een ruimte die heel erg schoon is. Dit gaat dan niet alleen om vuil wat je met het blote oog kan zien, maar vooral om minuscule stofdeeltjes die in de lucht vliegen. Om zo’n schone ruimte te bereiken en behouden, wordt er gebruikgemaakt van geavanceerde luchtzuiveringssystemen en wordt er gewerkt met steriele materialen. Als extra maatregel om stofdeeltjes buiten te houden, is een cleanroom vaak ook nog eens een ruimte in een ruimte. Cleanrooms worden vaak gebruikt in industrieën waarin het essentieel is dat er in een schone ruimte gewerkt wordt. Denk hierbij aan laboratoriumonderzoek of het produceren van micro-elektra en geneesmiddelen. Mocht je ook interesse hebben gekregen in een cleanroom, kijk dan eens online naar de cleanrooms van Highcare Cleanrooms

 

3. Artificial intelligence voor gegevensanalyse en besluitvorming

Artificial intelligence (AI) heeft betrekking op computersystemen die mensachtige vaardigheden vertonen en die taken kunnen uitvoeren die normaal gesproken menselijke intelligentie vereisen. Vaak gaat dit gepaard met machine learning. Dit is een subset van artificial intelligence wat computers de mogelijkheid geeft om te leren en verbeteren van ervaringen zonder dat ze hier expliciet voor geprogrammeerd hoeven te worden. De afgelopen jaren hebben zowel AI als machine learning significant bijgedragen aan de manier waarop bedrijven opereren, innoveren en optimaliseren. Ze kunnen bijvoorbeeld toegepast worden om grote datasets te analyseren, betere beslissingen te nemen en voor het maken van strategische plannen. 

Hoe zit het met je internet thuis ? Ben je hier nog tevreden mee of wil je liever wat anders? Als je aan het overwegen bent om een nieuw abonnement af te sluiten kan dat lastig zijn. Er zijn veel opties waar je naar moet kijken. Zoals de snelheid of de soort verbinding. Hieronder staat alles waar je rekening mee moet houden op een rijtje.

Glasvezel

Alhoewel het een van de snelste internetverbindingen is, is het niet overal beschikbaar. Bij een glasvezelverbinding wordt er gebruik gemaakt van een glasvezelkabel in plaats van een koperkabel. Kijk dus eerst of dit mogelijk is in jouw gebied. Als dit zo is dan is glasvezel een super fijne optie. Glasvezel vergelijken is een heel slimme manier om te kijken waar je het voordeligst uit bent. Haal meerdere glasvezel abonnementen bij elkaar en vergelijk de prijzen en andere mogelijkheden. Bij de een heb je misschien wel sneller internet voor en net iets goedkopere prijs dan de ander. Of misschien heb je ergens ineens installatie kosten. Vergelijk zodat je weet wat het beste bij jouw budget past.

Kijk naar wat je nodig hebt

Om te weten wat voor abonnement goed bij je past, is het belangrijk dat je weet wat je nodig hebt. Er kan namelijk een groot verschil tussen zitten. Ben je iemand die amper op het internet zit en alleen af en toe berichtjes stuurt naar mensen, dan ga je minder snel internet nodig hebben dan iemand die veel video’s streamt of games speelt. Kijk dus naar wat je doet en wat dit vraagt. Ga vervolgens op zoek naar een abonnement dat de juiste snelheid en data-limiet heeft. Met een groot datalimiet zorg je ervoor dat je grote bestanden kunt downloaden. Ook hier ligt het er dus aan of je er behoefte aan hebt of niet.

Breedbandwinkel.nl kan je helpen

Vergelijken kan overweldigend zijn. Je hebt zoveel providers en verschillende soorten abonnementen. Als je hier moeite mee hebt zijn er sites die je heel gemakkelijk een overzicht geven van alle mogelijkheden. Zo kan Breedbandwinkel.nl je helpen het juiste abonnement te vinden. Ze werken samen met meerdere providers en kunnen zo de beste deals en service aanbieden. Naast dat ze alle verschillende providers en abonnementen op een rijtje zetten, bieden ze ook andere mogelijkheden die bij de providers zelf niet beschikbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan binnen een dag online kunnen zijn nadat je je abonnement afsluit! Je bent gegarandeerd goedkoper uit bij Breedbandwinkel dan bij de provider zelf. 

ICT leerdam

Als ondernemer wil je ervoor zorgen dat je bedrijf zo efficiënt en kosteneffectief mogelijk draait. Een belangrijke manier om dit te bereiken is door te investeren in informatie- en communicatietechnologie (ICT) ondersteuning. Dit soort ondersteuning kan niet alleen je bedrijfsprocessen optimaliseren, maar je ook helpen om op de lange termijn geld te besparen. Laten we eens kijken naar enkele voordelen van ICT-ondersteuning voor ondernemers. 

Kostenbesparingen: Door te investeren in ICT-ondersteuning kun je op termijn geld besparen door ervoor te zorgen dat je systemen goed en efficiënt functioneren. Door je netwerk proactief te bewaken en mogelijke problemen aan te pakken voordat het dure problemen worden, kan ICT-ondersteuning helpen de kosten laag te houden. Bovendien betekent toegang tot deskundig advies dat je je geen zorgen hoeft te maken dat je onnodig tijd en geld uitgeeft aan reparaties of upgrades die misschien niet nodig zijn. 

Tijdwinst: Werken met een ICT-provider kan je ook tijd besparen, omdat zij alle technische taken afhandelen die te maken hebben met het in de lucht houden van je systemen. Dit maakt kostbare tijd vrij, zodat jij je kunt richten op het runnen van je bedrijf in plaats van je bezig te houden met IT-problemen. Bovendien hebben ICT-providers vaak toegang tot geavanceerde technologie, wat betekent dat ze snel en effectief kunnen werken bij het oplossen van problemen met je systeem. 

Stabiliteit en veiligheid: Een ander voordeel van ICT-ondersteuning is dat je de stabiliteit en veiligheid van je gegevens kunt garanderen. Met de juiste beveiligingsmaatregelen hoef je je geen zorgen te maken over datalekken of andere kwaadaardige aanvallen die de informatie van je klanten in gevaar kunnen brengen of je reputatie als ondernemer kunnen schaden. Bovendien zullen deskundige professionals die begrijpen hoe je je netwerken het beste kunt beschermen tegen virussen of malware je gemoedsrust geven, wetende dat alles veilig is. 

Conclusie: 

Investeren in ICT Leerdam ondersteuning is een verstandige beslissing voor ondernemers omdat het hen helpt om zowel tijd als geld te besparen en er tegelijkertijd voor te zorgen dat hun systemen te allen tijde stabiel en veilig zijn. Naast proactieve bewaking biedt deskundig advies van deskundige professionals gemoedsrust in de wetenschap dat mogelijke problemen snel en effectief kunnen worden aangepakt zonder de bank te breken of af te zien van belangrijke taken in verband met het runnen van een succesvol bedrijf. Profiteer vandaag nog van wat ICT te bieden heeft!

Bron afbeelding door Maxim Tolchinskiy on Unsplash

managed detection responseManaged detection and response (MDR) is een dienst waarbij een externe partij verantwoordelijk is voor het detecteren en reageren op beveiligingsincidenten in een netwerk. MDR maakt gebruik van beveiligingssoftware en -systemen om activiteiten in een netwerk te monitoren en te analyseren, en om te reageren op eventuele bedreigingen of aanvallen.

Het kan bedrijven helpen om hun beveiliging te versterken door een team van beveiligingsexperts in te huren dat 24/7 actief is op het gebied van beveiliging. Dit team kan snel reageren op incidenten en heeft de kennis en middelen om deze op te lossen. MDR kan ook helpen om de efficiëntie te verhogen door het automatiseren van beveiligingstaken en het beheer van beveiligingssystemen.

MDR is vooral geschikt voor bedrijven die geen of weinig interne beveiligingsexperts hebben, of voor bedrijven die hun beveiliging willen versterken door de inzet van externe experts. Het kan ook nuttig zijn voor bedrijven die zich bezighouden met gevoelige informatie of activiteiten, of die zich zorgen maken over de beveiliging van hun netwerk. Lees hier wat handige instructies over de werkwijze van MDR.

Waarom jij zou moeten kiezen voor managed detection & response service

Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven kunnen kiezen voor managed detection and response (MDR). Om je een idee te geven waarom, hebben we een aantal belangrijke redenen voor je op een rijtje gezet. Zo kun je direct een afweging maken of het laten beveiligen via een security operations centre/center diensten iets is wat bij jouw bedrijf en ook budget past.

Geen of weinig interne beveiligingsexperts : MDR kan een goede optie zijn voor bedrijven die geen of weinig interne beveiligingsexperts hebben. Door MDR te gebruiken, kunnen ze toch toegang krijgen tot een team van beveiligingsexperts dat 24/7 actief is op het gebied van beveiliging.

Versterking van de beveiliging : MDR kan helpen om de beveiliging te versterken door een team van beveiligingsexperts in te huren dat continu monitort en reageert op beveiligingsincidenten . Dit kan bedrijven helpen om aanvallen te voorkomen en te reageren op eventuele dreigingen.

Verhogen van de efficiëntie : MDR kan helpen om de efficiëntie te verhogen door beveiligingstaken te automatiseren en het beheer van beveiligingssystemen te vereenvoudigen. Dit kan bedrijven helpen om hun tijd en middelen efficiënter te gebruiken.

Conclusie

Zoals je hebt kunnen lezen heeft het inschakelen verschillende voordelen. Allereerst scheelt het je een hele hoop kosten. Niet alleen de personele bezetting, maar ook het continu blijven bijspijkeren van kennis. Wat vandaag nieuwe is, is in deze wereld morgen weer oud. Daarbij komt ook dat je bij eventuele problemen het bedrijf aansprakelijk kunt stellen en zij ervoor moeten zorgen dat alles keurig wordt opgelost. Dit heeft als grote voordeel dat jij je als bedrijf kunt focussen op andere zaken en ook meer geld overhoudt wat je kunt investeren in de groei van je bedrijf. Los van het feit dat MDR een essentieel onderdeel is van je organisatie, kan het wanneer je het in eigen beheer houdt, dusdanig drukken op de lasten.

Ben je bang dat je je huur niet meer kunt betalen, of wordt de energierekening te hoog? Neem dan een bijbaan programmeren ! Als programmeur verdien je over het algemeen best een hoop geld. Dat maakt het voor men snel vrij aantrekkelijk om programmeur te worden.

Maar waarom wordt programmeur zijn zo rijkelijk beloond? Nou, omdat de vraag naar programmeurs steeds meer stijgt, terwijl de rol van programmeurs ook steeds groter wordt. Programmeurs moeten in programmeertaal kunnen programmeren. Welke programmeertaal denk jij het makkelijkst onder de knie te krijgen? Hieronder vind je van 6 verschillende programmeertalen de voor en nadelen.

PHP

Php is misschien wel de populairste programmeertaal van alle verschillende talen. PHP is een scripttaal en geen volledige programmeertaal. Oorspronkelijk viel de programmeertaal niet heel erg in de smaak wegens de trage snelheid, maar sinds de updated 5.x werkt alles sneller. Het grootste voordeel aan PHP programmeren is dat het heel eenvoudig is om te leren. Dat is voornamelijk waarom PHP zo populair is onder de programmeurs.

Javascript

Een Javascript developer schrijft net zoals een PHP developer een scripttaal. Javascript is echter ook een pure programmeertaal. Dit maakt het wat lastiger om onder de knie te krijgen. Vergeleken met volledige programmeertalen is het alsnog vrij eenvoudig te leren. Het is bovendien niet extreem goed beveiligd.

SQL

De programmeertaal SQL wordt door velen niet gezien als echte programmeertaal. Het zit daarentegen wel in hetzelfde schuitje. SQL is eigenlijk voornamelijk bedoeld om te communiceren met de database van een website. De back end van een website dus. Dit is op nagenoeg elke website nodig. Het kan heel veel data aan, maar het kan moeilijk worden om de controle te houden.

C++

C++ is een afstammeling van de oude ‘C’ programmeertaal. C++ is de meest all ’round programmeertaal die er is. Dat is het grootste voordeel eraan. Daarnaast vormt C++ een fantastische brug naar het onder de knie krijgen van andere programmeertalen. Een nadeel is overigens wel dat het een uitdaging is om de taal te leren.

C#

C# is vrij vergelijkbaar met C++. Het is qua functies net iets minder breed, maar die vermindering in functies wordt gecompenseerd met een vergemakkelijking van de moeilijkheidsgraad om de taal te leren.

Swift

De programmeertaal Swift is dè programmeertaal van Ios en macOs. Het grootste voordeel is dan ook dat swift een monopolie heeft binnen het Ios ontwikkelen. Vooral voor mensen die streven te programmeren voor Apple is dit de programmeertaal om te leren. Ook is het niet heel ingewikkeld om te leren.

 

Sip is de afkorting van Session Initiation Protocol. Een Sip Trunk zorgt ervoor dat je telefoonlijn via een internetverbinding gaat, maar niet via een traditionele internetverbinding zoals bijvoorbeeld T-Mobile. Via dit protocol wordt je IP van je telefooncentrale doorverbonden naar een ander netwerk. Een Sip Trunk is dus een connector tussen voIP centrales en publieke telefoon netwerken. Sip Trunk kan dus handig zijn voor bedrijven die meerdere telefoontjes krijgen op een dag. 

 

Waarom een Sip Trunk?

 

Als bedrijf kan het voorkomen dat je veel inkomende en uitkomende telefoontjes gaat krijgen. Een groot voordeel van het aanschaffen van een Sip Trunk is dat je de optie hebt om onbeperkt gelijktijdig te kunnen bellen. Ook is het fijn omdat alle werknemers onder elkaar gratis kunnen bellen, omdat ze op dezelfde telefonienetwerk zitten. Daarnaast bespaart sip trunk ook veel abonnementskosten en belkosten. Je betaalt niet meer per kanaal, maar per telefoonnummer. Als je vooral internationaal moet bellen is dit al helemaal een mooie optie, want dat is aanzienlijk goedkoper met een Sip Trunk. Ik zal zeggen kies voor sip-trunk als je als bedrijf geld wilt besparen en een beter telefoonverbinding wilt hebben. Het is wel handig om over na te denken of je de Sip Trunk door een speciaal toegewezen dataverbinding wilt laten lopen of toch voor een gewone internetverbinding. Een toegewezen data verbinding zorgt er wel voor dat de kwaliteit wat hoger is, maar is ook wat duurder. Het komt soms voor dat je telefooncentrale gehackt wordt, maar gelukkig zijn er veel bedrijven die dit kunnen voorkomen met een intrusion detection. Hierdoor blijven je telefoongesprekken extra beveiligd.

 

Voordelen Sip Trunk

  • meer functionaliteiten 
  • je kunt gratis bellen met collega’s 
  • lagere gesprekskosten 
  • optimale bereikbaarheid 
  • makkelijk manier overstappen naar voIP
  • telefoonnummers zijn niet gebonden aan vaste locaties 
  • de kwaliteit van gesprekslijnen zijn hoger.

 

Nadelen Sip Trunk

  • onderhoud service kan duur zijn
  • door Sip Trunking wordt je informatie gecentraliseerd en dus kwetsbaarder voor datalekken
  • afhankelijk hoe sterk je Wifi-verbinding is.

 

Als je dus als bedrijf vaak telefoontjes moet plegen en meerdere tegelijk is dit dus een ideale keuze. Ook is het ideaal omdat je dan als bedrijf belkosten wilt beperken. 

 

laptopEen beetje tech nerd kring is er veel mee bezig: het samen stellen van een computer. Hoewel het hierbij vaak gaat om het bouwen van een desktop pc, is het ook mogelijk om een laptop zelf samen te stellen. Hoewel de desktop die precies de onderdelen heeft die jij wilt vaak voor komt, is de laptop op maat een minder vaak voorkomend idee. Toch is het mogelijk om online zelf alle onderdelen te kiezen die jij wilt in je pc. Van de grafische kaart tot het toetsenbord, alles kan worden gekozen. 

Het zelf samenstellen van een laptop heeft een heel aantal voordelen ten opzichte van het kopen van een standaard laptop. Belangrijk is natuurlijk dat je het precies kan afstemmen op dat waar jij je computer voor nodig hebt. Misschien heb je wel bijvoorbeeld bepaalde programma’s die een hele goede grafische kaart nodig hebben, terwijl de processor eigenlijk niet echt van belang is. Het tegenovergestelde kan natuurlijk ook, dat je juist een hele goede processor nodig hebt en dat de grafische kaart integrated mag zijn. Een laptop in de normale winkel is zo ontworpen dat hij voor zoveel mogelijk mensen geschikt is, terwijl jouw samengestelde laptop speciaal voor jou is bedoeld.

Verder kan het ook nog handig zijn dat je gelijk het besturingssysteem hebt dat je wilt. Waar de meeste laptops met Windows komen, is er ook een select groepje (tech nerds) dat graag Linux wil. Hoewel je niet persé een speciale linux laptop nodig hebt voor dat besturingssysteem, kan het toch wat gedoe schelen met de installatie ervan, die bij Linux nog wel eens gedoe kan opleveren. Wel is het voordeel van een computer met Linux kopen dat Linux geen geld kost en dat je daardoor dus voor een lager bedrag meer kwaliteit krijgt, omdat er geen besturingssysteem bij de prijs komt. 

 

Ben je op zoek naar iemand die je gasten binnenhaalt, dan is The Fully Bookers de organisatie waar je moet zijn. De firma helpt ondernemers van hotels en restaurants om de bezettingsgraad optimaal te maken en deze horecagelegenheden winst te laten maken. Alle tafels en kamers bezet? Check. Hogere opbrengsten per bezoeker? Gerealiseerd. Rustige dagen toch vol boeken? Zo gepiept. The Fully Bookers zijn de experts om je horecagelegenheid te laten shinen. 

 

Het doel van The Fully Bookers

Het doel van The Fully Bookers is om de bezettingsgraad en winst van horecagelegenheden te optimaliseren. Dit gebeurt op een plezierige en gastvrije wijze. Het bedrijf maakt gebruik van digitale marketing en innovatieve technologieën om dit doel te bereiken. Bestaande gasten zullen vaker naar je establishment terugkeren en nieuwe gasten komen bij je langs en zullen na een eerste topverblijf vaste gasten worden. Tevens zullen je gasten meer besteden per bezoek. Deze combinatie van nieuwe technologieën, zoals AI, big data en profiling, en online marketingstrategieën zijn de formule tot succes. Paar zaken die geheid terugkomen in de aanpak zijn dingen als: automatisering opbouw gastprofielen, verrichten van instore tracking en meting van gasttevredenheid middels een happiness tracker. 

 

Wat doet het marketingbureau precies voor je?

Door een innovatieve vorm van online marketing maken The Fully Bookers je horeca gelegenheid tot een succes. Een aantal vaste taken horen hier altijd bij:

  • Digital strategy: 
  • Design & branding:
  • Guest targeting
  • Guest acquisition
  • Social engagement
  • Guest engagement
  • Web traffic generation
  • Data & guest profiles 
  • Data & analytics
  • Website development
  • Website templates
  • Review management
  • Augmented reality
  • Instagram filter

 

Hoe wordt de marketing aangepakt?

Marketing voor horeca is cruciaal om volle zalen te trekken met als gevolg een stijging van je omzet en een groei van je bedrijf. Bij The Fully Bookers wordt dit gerealiseerd zonder afhankelijk te zijn van grote booking websites, die flinke commissies voor hun diensten vragen. Effectieve online marketing wordt geboden in de volgende stappen: oriëntatie, overweging, actie en mond tot mond. 

 

Hotel marketing is cruciaal om in welk jaargetijde dan ook volle kamers te hebben. Het toerisme vindt zijn weg in de vakanties en zomermaanden wel naar jouw drempel, maar ook in het laagseizoen wil je geen omzet laten liggen. Door middel van marketing onderscheid je jouw hotel van de rest. Wat is succesvolle hotel marketing echter? En hoe pak je dat aan? 

 

Hotel marketing onafhankelijk van boeking platformen

Als hotel ben je naast reisbureaus afhankelijk van de grote online boeking platformen. Je kunt hier niet omheen, maar de truc is om op deze platformen op te vallen. Let wel op dat je niet afhankelijk bent van deze externe platformen. Je betaalt immers een aardige commissie aan boeking platformen, die je liever zelf wil houden. Je moet echter ook niet op slechts één paard wedden. Wanneer de populariteit van een platform namelijk afneemt, wil je niet dat jouw hotel hiervan de dupe wordt. Steeds meer mensen boeken tegenwoordig direct op de website van het hotel, dus zonder tussenpersoon. Je hotel marketing moet op deze trend aansluiten.

 

Een goede website voor je hotel is cruciaal

Je gasten zullen dus merendeels op je website een boeking plaatsen en daardoor moet je zorgen dat je website gebruiksvriendelijk is en up to date. Hier moet je goed voor zorgen, naast je hotel marketing. Voorwaarden waaraan voldaan moeten zijn, zijn:

 

  • Gebruik een duidelijke header en scherpe afbeeldingen
  • Gebruik foto’s van echte hotel fotografen voor de beste kwaliteit
  • Benadruk de voordelen van het boeken van een kamer op de website
  • Laat relevante aanbiedingen voor het seizoen in het oog springen
  • Geef je website in meerdere talen uit
  • Zorg voor een snelle site
  • Zorg voor een feilloos reserveringssysteem


Om een goede website te maken, heb je geen grote kennis van programmering nodig. Met behulp van contentmanagementsystemen (CMS) kun je gemakkelijk zelf de inhoud op je website aanpassen in elke taal die je wil. 

 

Marketing gaat over jezelf onderscheiden

Op je eigen website kun je veel laten zien over je hotel en waarom mensen voor jouw hotel zouden moeten kiezen. Je moet je hierbij durven onderscheiden om mensen te prikkelen en bij je te houden. Deze durf is cruciaal in je hotel marketing. Goede service en een mooie locatie zijn tegenwoordig niet genoeg. Mensen letten tegenwoordig op allerhande zaken en jij moet zorgen dat je jouw Unique Selling Points goed in het oog laat springen. Denk bijvoorbeeld aan heel apart ingerichte hotelkamers benadrukken of speciale diensten die je biedt tijdens zakenreizen. 

 

SEO ook kenmerkend in marketing

Wanneer je een prachtige website gemaakt hebt, wil je ook gevonden worden door potentiële gasten. Zorg ervoor dat je zoekwoord optimalisatie goed is, zodat de zoekmachines jouw hotel snel vinden. Schrijf hiervoor goede teksten en let ook op technische aspecten als een snelle laadsnelheid van je site.

Onderhoud je social media kanalen

Ook voor een hotel marketing is social media belangrijk, want veel mensen maken van deze kanalen gebruik bij het boeken van de volgende reis. Social media kan helpen een band op te bouwen met je gasten, maar door middel van advertenties kunnen gasten ook naar jouw website gelinkt worden. Social media vormt tegenwoordig je digitale uithangbord, waar gasten alvast een sfeerimpressie kunnen krijgen van je hotel. Houd daarom je pagina’s dus altijd up to date om je hotelmerk te promoten. 

Als je ervoor kiest om je data op de cloud te zetten in plaats van on premise dan betekent dit dat je medewerkers overal vandaan op afstand kunnen werken in de beveiligde bedrijfsomgeving. Cloud migratie kan ook het geval zijn als je beslist om van je huidige provider over te stappen naar een andere provider. Cloud migratie heeft heel veel voeten in de aarde en het is dan ook verstandig om aan IT sourcing te doen. Een gespecialiseerd IT bedrijf kan je helpen om alles soepel te laten verlopen. Niet alleen de cloud migratie heeft namelijk een uitwerking, maar ook voor en na de cloud migratie moet je zorgen dat de dagelijkse bedrijfsvoering zo min mogelijk last ondervindt van de cloud migratie.

 

Waarom kies je voor cloud migratie

Als je kiest voor cloud migratie dan betekent dat de beveiligde werkomgeving overal en altijd bereikbaar en beschikbaar is. Dit betekent vanuit huis, onderweg of op vakantie. Daarnaast zorg je voor veiligheid en continuïteit waardoor je een lager risico hebt op datalekken. Je zal geen problemen meer ervaren met een datalek door een gestolen pc, laptop of telefoon binnen je organisatie. Het is ook prettig dat er efficiënter gewerkt kan worden aan de gezamenlijke taken die uitgevoerd moeten worden. Doordat de werkomgeving op de cloud staat heb je ook geen onderhoud en kosten meer aan je eigen servers. De kostenpost is hierdoor voorspelbaar en je huurt de benodigde server capaciteit voor een lagere prijs.

 

De fases van cloud migratie

Om te beginnen moet er een goede voorbereiding worden gedaan zodat het eindresultaat van de cloud migratie goed gebeurt. Hiervoor moet er een goed vooronderzoek worden gedaan naar de verschillende opties van cloud providers. Als de juiste leverancier is geselecteerd dan dient er onderhandelt te worden. Je wilt natuurlijk de best mogelijke afspraken maken tegen de gunstigste voorwaarden. Op het moment dat het contract is gesloten dan wordt het tijd om het gehele bedrijf nauwkeurige instructeurs te geven over de verandering die eraan komt. Op deze manier kan je een realistische planning maken en verloopt de cloud migratie soepel en probleemloos. Nadat de software migratie is afgerond is het belangrijk dat iedere medewerker op de juiste manier leert werken met de nieuwe infrastructuur. Op deze manier heeft het zo weinig mogelijk invloed op de efficiëntie van het werk. Het is verstandig om hiervoor te kiezen voor IT sourcing , aangezien een professional ervaring heeft met deze zaken.

 

 

Beginnen bij het eind! Het klinkt misschien heel raar maar is wel belangrijk voor een vliegende start. Niet vertellen wat je per se kwijt wil maar richt je op wat je wilt bereiken met het publiek, waartoe wil jij ze aanzetten of wat wil je ze meegeven? Denk juist hieraan. 

Stel jezelf een aantal vragen en heb je hierop antwoord dan heb jij een vertrekpunt.

  • Wie zit er voor mij? Mannen, vrouwen, kinderen
  • Met welke reden komen zij luisteren
  • Wat je wilt presenteren komt dat overeen met de houding van je publiek? Sluit dat daarbij aan?
  • Wil je iets veranderen aan de houding van je publiek? Opnieuw vormen?
  • Wat wil je meegeven naar huis als denkstof?

 

Deal met PowerPoint

Ga niet opzoek naar een andere originele optie. Maar deal gewoon met PowerPoint en gebruik dit als vertrekpunt om je PowerPoint te maken. Dit is de snelste en handigste oplossing. Maar let op: PowerPoint is een hulpmiddel niet een doel of jouw verhaal op zich.

 

Zorg voor een logisch en duidelijk verhaal.

Vaak houden presentatoren en gelijk de makers van de PowerPoint erg vast aan hun eigen en voor hun zelf logische volgorde. Maar doe dit niet! Zorg dat je een verhaal hebt met een kop, romp en staart. Bedenk wat wil je overbrengen knip dat op en maak er een logische volgorde van. Dit is veel overzichtelijker en duidelijker. 

Veel presentator willen ook graag volledig zijn, dit houdt in dat de presentatie helemaal vol staat met tabellen, matrixen, lappen tekst en plaatjes. Het gevolg hiervan is dat het publiek niet meer weet waar ze moeten kijken en in het ergste geval blokkeert of die hele lappen tekst maar gaat lezen en totaal niet meer op jou let. Het leidt namelijk enorm af zo’n volgestouwde dia en zorg dan maar weer dat de aandacht op jou gefocust wordt….

Je hebt toch niet zoveel tijd dus waarom zou je hem helemaal volstoppen als het toch ongelofelijk erg afleidt. Gebruik een paar zinnetjes en 1 plaatje. Bij een duidelijke uitleg en presentatie hoeft het allemaal niet zo uitgebreid.

 

Wat vertel je?

Verwacht niet dat alles wat je vertelt blijft hangen, dit is namelijk praktisch onmogelijk. Bij veel info is het voor een publiek vaak lastig de hoeveelheid informatie exact op een rijtje te zetten, te verwerken en alles te onthouden. Maar toch wil je dat sommige dingen in je presentatie wel blijft hangen. Daarom is samenvatten en herhalen heel belangrijk. Maar ook doe dit weer niet te vaak.

Dit zijn allemaal tips om zelf even aan de slag te gaan als je niet voldoende tijd hebt. Maar natuurlijk is er ook nog de mogelijkheid om een PowerPoint bureau te benaderen. Deze kunnen ook in extreme korte tijd voor jou een professionele PowerPoint presentatie in elkaar zetten waar jij zeker wat aan hebt en goed mee uit de voeten kan. Ook is er de mogelijkheid bij een PowerPoint bureau om je PowerPoint template uit te besteden. Dit is goedkopere optie dan helemaal de PowerPoint in elkaar te laten zetten. Maar met de opzet van de template kan je al veel en hoef je alleen nog maar tekst toe te voegen. Hoe makkelijk zo’n uitbesteding! Ik zou het weten!

Helemaal geen tijd en liever een presentatie uitbesteden? Je PowerPoint laten maken is dan een hele goede optie!